PT-Nettan

Träning i vardagen

Älskade barnrum

Kategori: Allmänt

Albins rum är klart. Det är så härligt att gå in där och nu smiter Albin mer än gärna ner för att pyssla. Han är ordningssam av sig och vill att rummet ska vara städat. Han riktigt ogillar när kompisarna varit där och stökat till det. Jag undrar stilla om det är ett arv från hans mor eller frukten av mina försök att lära barnen att städa efter sig?
Jag har städat i mina lådor, mamma, säger han när han kommer upp. Niklas har det så städat i sina lådor, så vill jag också ha det.

Rummet ja. Det är svårt med barnrum tycker jag. Det blir lätt lite kalt sådär. Det fattas en spiderman-tavla på väggen, men jag är lite kluven vart vi ska sätta den. Nåväl. Här kommer lite före- och efter-bilder.





Nu är det blått och vitt.











Nu väntar Theas rum och det är ett litet smärre kaos i vardagsrummet. Några av Theas prylar huserar där just nu.



Det blir en liten utmaning att få hennes lilla rum att se inbjudande ut. En vägg i älsklingsfärgen rosa och sedan vitt. Mycket vitt.

KOMMENTARER:

  • Marii säger:
    2011-04-27 | 22:03:57

    Albins rum blev helläckert- bra jobbat!!!!!

  • Fia säger:
    2011-04-28 | 00:12:23
    Bloggadress: http://www.ensidaomallt.se/Sofsan/

    Så fint det blev!

  • Vilda säger:
    2011-05-08 | 10:30:05
    Bloggadress: http://smsalåna.nu

    För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte varje dag man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :).

Kommentera inlägget här: