PT-Nettan

Träning i vardagen

Jullov

Kategori: Allmänt

Men, alltså. Jag har dragit mig för detta inlägg. Det är lite jobbigt att berätta att vi faktiskt förlorade volleyboll-matchen mot 9:orna. I år igen. Vad nedrigt det känns. Vi gav dem inte ens en match utan de vann med 2-0 och var generösa nog att spela ett set till. Den vann vi i alla fall, men lite väl sent kanske.
Nåja. Jag hoppas att det kommer fler chanser.
Jullovet har börjat. Jag inleder med att göra ett premiäråk på nya skidorna. I regn och isiga spår halkar jag mig fram. Tejpen under skidorna ger inget fäste alls. Istället för de tänkta 5 kilometrarna tar jag 2,5:an och när jag kommer fram är jag dyblöt.
Vi försöker göra jul här hemma, var och en på sitt sätt. Simon och barnen klär granen, som ser lika tokig ut i år som alla andra jular. Men barnen tycker att den är jättefin och hänger upp kulor för glatta livet. Jag griljerar julskinkan. Men jag har fortfarande ingen julkänsla. Fast det är okej ändå. Nu har jag ju ledigt till nästa år och många sovmorgnar framför mig. Inte illa.
Kommentera inlägget här: