PT-Nettan

Träning i vardagen

Albin och jag

Kategori: Crossfit

Usch, vilket otäckt väder det varit nu några dagar. Bara ett enda grått dis och inga lyktor i världen har kunnat tränga igenom det. Idag körde jag på en ekorre.
Det har varit simskola igen och medan Albin var i sin bassäng, kunde jag simma några längder. 40 stycken hann jag med innan jag var tvungen att gå upp. Vi bubblade lite efteråt innan duschen och bastun väntade. Det är mysigt att tillbringa tid med bara honom och lyssna på vad han har att säga, utan att vi blir avbrutna av någon annan.

Mamma, jag håller på att göra en väska.
En väska? På dagis?
Mmm.
Hur då?
Jag ska göra som jag gjorde med mattan.
Jaha, ska du väva en väska?
Mmm.
Är den snart klar?

Han suckar högt. Nej, det är myyycket kvar.

Sedan...

Albin: Jag tror att Josefin och Lovisa ska bo här någonstans.
Jag: På Lovisavägen?
Albin: Nej, på Gotland. Jag tror att de bor på Gotland.
Jag: Nej, det ligger inte här gubben.
Albin: Nej, jag menar Gottnevägen!

Jag har motionstimme idag och tränar hemma. Det blir crossfit och jag kör "Cindy".

Max antal varv på 20 minuter:
5 pullups
10 armhävningar
15 knäböj

Jag tar det ganska lugnt, men blir hyffsat slut ändå. Det blir 14 varv för min del. Istället för att stressa tar jag mig tid att göra alla övningar korrekt, för att slippa dra på mig någon skada. Det är något man inte får tumma på när det gäller crossfit, trots att det är på tid och man vill få en så bra tid som möjligt.
Albin och Simon är på Sverige-matchen och jag borde väl ta och lägga Thea snart.

Kommentera inlägget här: