PT-Nettan

Träning i vardagen

Tystnad råder

Kategori: Allmänt

Det är lugnt och tyst här hemma. Barnen ligger nerbäddade i sängarna och sover, Simon har hoppat in och jobbar. Ger tillbaka från julaftonen. Så, nu sitter jag här själv. Tv:n står på. Sträcker ut mig i soffan utan att nudda någon med sparkande små fötter, tusen frågor, önskningar och spill.
Kan inte låta bli att tycka att det är rätt skönt. Den där stunden på kvällen när tiden plötsligt är helt min egen. Gillar ensamheten på något sätt, mer nu sedan barnen kom. Den har blivit mer värdefull. Men det är klart. Det får inte bli för mycket av den varan. Det där svenska ordet lagom är ändå bäst.
Efter gårdagens hemsla förluster i spelet, där jag kom sist i båda omgångarna, behöver jag slicka mina sår. Jäkligt roligt spel var det i alla fall.
 
 
Kommentera inlägget här: