PT-Nettan

TrÀning i vardagen

👎

Kategori: AllmÀnt

Det finns mÄndagar och det finns mÄndagar. En del kan vara rent av ljuvliga och en del vill man bara snabbspola över. Det var en sÄn dag idag. En dag jag mest suckade. Mycket samtal, sms:ande och skrivande till höger och vÀnster. SÄ mycket att batteriet tog slut i mobilen strax innan jag kom hem. Jag hann nog inte sÄ mycket mer nÀr jag tÀnker efter.
Vi lÀrare gör mÄnga saker, men detta Àr nog det mest trÄkiga. Att ringa hem. Behövligt, ja, men vÀldigt trÄkigt och tidskrÀvande.

NÄja. Allt var inte skrÀp idag. Eller, tja, beror pÄ hur man ser det.
Jag glömde gitarr-lĂ€xan pĂ„ skolan i fredags - Ă€ven solen har flĂ€ckar - men jag lĂ€rde mig en annan lĂ„t istĂ€llet och spelade upp den för niorna idag. De tokskrattade och hörde inte alls vilken lĂ„t det var. 
Va fan?! Jag som övat och övat.
"AlltsÄ man hör ju inte, för det gÄr sÄ lÄngsamt mellan tonerna", sa en kille.
Desto gladare blev jag nĂ€r en musiklĂ€rare visste precis vilken det var. Revansch! 
Fick min egen klass att skratta Ă„t mig ocksĂ„. Under en redovisning fick alla som ville testa att skjuta med ett lasergevĂ€r i klassrummet. Fredrik Lindströms faktiskt. Eleverna sköt och trĂ€ffade rĂ€tt bra, mellan 6 och 8 poĂ€ng. Jag vet inte hur mĂ„nga gĂ„nger jag sköt, mĂ„nga var det, men bara en trĂ€ffade. PĂ„ en poĂ€ng. Jag dog nĂ€stan. Utskrattad nĂ„nting. 
Men det bjöd jag pÄ. Jag fick dra pÄ smilbanden en stund.

Kommentera inlÀgget hÀr: