PT-Nettan

Träning i vardagen

Ledig dag

Kategori: Allmänt

Vilken härlig dag det varit. Blåsigt men skönt i solen. En riktig slappardag.
Jag hade en plan på att rensa i rabatten, men jag är som jag är. Tänker att det kan jag göra en annan dag. Kanske på söndag när jag kommit hem igen. Hade S varit hemma hade han nog tyckt att jag varit lat. Fast det är jag inte. Inte egentligen. Har jag en ledig dag, då vill jag vara ledig. Skrota runt. Städa. Plocka. Noppra ögonbrynen. Läsa lite bloggar. Sola lite. Ja, ni fattar. Men lat, nej. Bara ett annat synsätt.
Jag har tvättat i alla fall. Tre maskiner och hängt ut alltihop. Och vikit in allt. Dammsugit. Sånt där vi inte riktigt hunnit med i jobbhetsen. Suttit i solen har jag gjort. Och tagit en promenad.

Väskan är halvt packad. Jag behöver inte så mycket med mig. Det är ju bara en helg. Imorgon åker vi. Landar klockan ett ungefär. Och så kommer vi hem söndag eftermiddag. 


Kommentera inlägget här: