PT-Nettan

Träning i vardagen

Mitt uppe i allt

Kategori: Allmänt

Idag hade jag vikarie fastän jag var på plats på skolan. 30 elever betade jag av för muntliga nationella prov i engelska. Löpande band-principen. Funkade bra, men fyra elever var sjuka, så jag får ta resten på måndag. Men sen. Sen är jag klar. Eller klar. Jag tycker inte att jag gör annat är sitter och rättar och bedömer varenda kväll nu. Inte en enda kväll är jag helt ledig. Och övertidskontot bara ökar och ökar. Hur och när det ska tas ut är en gåta i dagsläget.
Jag startade min dag med att blöda näsblod i duschen. Ett återkommande scenario just nu. Sen tog jag det lugnt till jobbet. Pluggade i lurarna med en vacker låt och tänkte på annat än jobb en stund. Det är det bästa med att ha några mil till jobbet tycker jag. Jag får en stund själv att ladda upp och tagga ner. Det gäller att hitta de stunderna.
Inte så himla mycket tagga ner idag dock. For hem och åt i princip innan det var golfmöte inför juniorträningarna. Kom hem och satte mig för att återigen rätta lite prov och läste "Pricken" för Thea med sådan inlevelse att hon nästan började gråta. Jag hann i alla fall göra det.
 
 
 
Kommentera inlägget här: