PT-Nettan

Träning i vardagen

Längtar

Kategori: Allmänt

Det här aprilvädret lurar mig hela tiden. Man ska inte bli styrd av vädret, men hur kul är det att springa och plötsligt få en regnskur över sig. Frivilligt liksom. Nä. Inget för mig.
Igår körde jag något typ av intervall-pass i källaren istället.

5 varv på detta:

1min halvsnabbt spring på stället + 20 knäböj
1min vila
1min snabbt på stället + 20 utfallssteg
1min vila
1min snabbt på stället + 20 grodhopp
1min vila

Ganska trött sedan, trots vilan. Mycket mjölksyra i benen.
Imorse var det i alla fall sol och jag sprang en kort runda innan frukost och slog rekord. Kuligt!

Det har varit en rätt lugn helg. Jag har riggat upp Wii-spelet i Theas rum och vi har tävlat i att sjunga. Hon blev så sugen när Albin spelade sina spel. När hon gick till Bellan fick jag ha spelet för mig själv och körde lite golf. Det gav mersmak kan man säga.
Jag rotade fram några klubbor och gick ut och slog på gräsmattan. Både igår och idag faktiskt.
Jag tog med en plastboll och en riktig boll. Tänkte inte riktigt på vilken boll jag slog men kom på det när jag såg hur den flög. Högt. Långt. Ända bort till grannen. Oj! Tur att bollen träffade ett träd där och ändrade lite riktning, annars vet jag inte vart den hade träffat... 😳 Precis i mitten av deras gräsmatta låg den. Inte läge för att smyga direkt.
Nåja, inga fler missöden nu. Bagarna är  åter på plats i boden på Vecke och bara väntar. Jag längtar. Riktigt mycket.
Kommentera inlägget här: