PT-Nettan

Träning i vardagen

Kroppsbesiktning

Kategori: Allmänt

Jag gjorde slag i saken och gick till naprapaten med min höft idag. Inte en dag försent. Snett bäcken. Efter flera försök lyckades hon få det rätt. Hon knäckte lite kotor också. Några satt verkligen djupt och när de kom rätt igen kändes det plötsligt lättare att andas också. Märkligt hur det kan vara.
Jag har fått övningar jag ska göra nu, tre gånger varje dag i två veckor. Jag får inte köra marklyft eller knäböj med vikter och det var ju så där. De största övningarna i mitt program... Men jag måste ju följa doktorns order. Det får bli mycket överkropp och knäböj utan vikter tills vidare istället.

Idag blev fredagsfysen lite improviserad.
Först rehab-övningarna, sedan...
40 knäböj
30 knäböj
20 knäböj
Militärpress 22kg 3x5
Lite ryggböj
Grym bålövning mot boll. Planka växelvis med utrullning. 3x15

Veckan har gått fort, men varit lite snurrig med nya scheman igen. Det känns som att börja om på nytt. Det tar ett tag att komma in i det och den här veckan har jag dessutom haft vikarie för att genomföra nationella proven. Annars har veckan varit fin tycker jag.
Veckans snackis var ju såklart Trump. Vilken chock... Niorna hade hellre diskuterat det än de nationella texterna sa de idag.

Nu helg. Mycket som händer. Thea har sammandrag imorgon. Middag på kvällen hos Håkanssons. 8 vuxna och 10 barn. Fullt ös säkert. Middag hos mamma på söndag efter Albins match.
Jag ska läsa också. Helt fast i denna bok. Men den är väldigt rå. Rå i detaljerna och otäck. Det måste vara det värsta de skrivit någon gång.

Kommentera inlägget här: