PT-Nettan

Träning i vardagen

Förkylt

Kategori: Allmänt

Ja, näsan rinner och jag nyser och nyser. Seg och trött. Glansiga ögon. Har inte tränat sedan i söndags och jag tycker mig nästan se i spegeln hur jag säckat ihop. Så är det kanske inte, men jag vill inte vara sjuk. Imorse trodde jag att jag var på bättringsvägen och att jag kanske kunde träna liiite i alla fall. Men nä. Efter en morgon och förmiddag i cafeterian på Theas innebandy-sammandrag med nezeril i näsan är jag inte ett dugg bättre.

Jag har jobbat i veckan trots att jag bara kände för att sova både torsdag och fredag, men min arbetsmoral är hög och jag har ju ingen feber. Bara hängig. Lite får man stå ut med tänker jag.
Hade jag varit hemma hade jag inte fått en glad överraskning heller. Lärarlönelyftet som jag pratat illa om, och fortfarande gör, fördelades i torsdags. Av en händelse gick jag in på jobbmailen och hade två mail angående detta. Den ena för att meddela att pengarna nu fördelats i kommunen och det andra att jag var en av dem som fick. Trodde inte mina ögon först och nästa tanke var lättnad. Äntligen lite cred för allt slit!! Det kändes inte så jobbigt att åka till jobbet dagen efter med det i bakhuvudet, trots förkylningen. Retroaktivt från 1 juli ger en härlig lön i november. 🤑🤑🤑
Fast jag vet fortfarande inte vilken av dessa märkliga kriterier jag uppfyller. Inte vilken jag inte uppfyller heller. Jag får helt enkelt fråga.

Kommentera inlägget här: