PT-Nettan

Träning i vardagen

Påsklov

Kategori: Allmänt

Äntligen en dag med solsken. Så efterlängtat! Jag kunde till och med ta av mig till bara linnet där jag satt på altanen.

Underbart.

Thea for till Elsa igår vid lunchtid och kom hem idag efter klockan tre. Jag tappade nästan hakan när hon berättade vad de gjort.
De hade fått 300kr av Elsas föräldrar som sedan skjutsat de till stan. Där hade de shoppat tillsammans, bara tjejerna. Thea hade köpt en t-shirt på HM och ett halsband till mig. Sen gick de in till Greens guld där Elsas farfar jobbar. Där hade de fått välja örhängen båda två, som de fick av honom. Sedan gick de på Blåbär och fikade, en dammsugare och en cola.
När de var klara ringde de hem efter skjuts.

Oj, vad jag hade velat se det här. Två små tjejer på eget äventyr. När jag var nio år var det stort nog att cykla i kvarteren på andra sidan av Sörlidenskolan. Längre än så vågade man nästan inte åka. Att gå själv på stan fanns liksom inte.

Jag säger då det. Barnen börjar bli stora! 


Förutom att ha njutit i solen tog jag en joggingtur efter middagen. 45 minuter utan gångpauser nu och jag känner mig nöjd. Fortfarande är tempot och längden oviktigt, även om jag tittar på det i efterhand. Det tar sig kan jag konstatera. Jag kom över en kilometer längre idag trots att jag inte tog ut mig. Härligt!

Kommentera inlägget här: