PT-Nettan

Träning i vardagen

Kärlek

Kategori: Allmänt

Hosta och heshet har varit melodin sedan jag invigde mina Ice Bugs i lördags. En jobbig hosta som sitter i bröstet och killar i halsen samtidigt. När det är som värst skulle jag vilja ta en borste och riva runt där nere i rören. 


Alla hjärtans dag gick inte obemärkt förbi. Mina åttor överraskade med att ha bakat olika sorters kakor som de bjöd hela skolan på, elever som lärare. Tänkt på allergier hade de också gjort. Så fint.
Men det räckte inte med det. Två elever och en förälder i nian hade meddelat dagen innan att de bakat och ville bjuda hela högstadiet. 150 små "bakelser" stod i personalrummet på morgonen. Inte illa!

Jag hade dessutom förmånen att ha genomgång i svenska med 9A på eftermiddagen och när lektionen var slut ställde sig en kille vid dörren och bjöd på geléhjärtan. Även till lilla vikarien. Så gulligt.

Det är det här som gör att man fortsätter vara lärare och jobba kvar. Eleverna. Dessa goa själar. De roar och får en dagligen att le och just igår blev jag varm i hjärtat. Inte över fikat, utan av engagemanget och värmen. Att alla skulle få lite kärlek, inte bara några. 
Att jag har tusen arbetsuppgifter skiter jag i just då, även tanken på att byta arbetsplats - för den har jag stundtals. Det är med eleverna jag ska göra mitt huvudsakliga arbete och de här vill jag faktiskt inte lämna. 

KOMMENTARER:

  • A säger:
    2017-02-16 | 22:32:35

    Vilket engagemang! Imponerande! 💗

  • Anonym säger:
    2017-02-17 | 09:26:53

    Härligt med såna överraskningar!
    Kram från oss i Spanien❤

  • Anonym säger:
    2017-02-17 | 09:26:54

    Härligt med såna överraskningar!
    Kram från oss i Spanien❤

Kommentera inlägget här: