PT-Nettan

Träning i vardagen

Lakritsbollar

Kategori: Allmänt

Imorse sov jag länge. Gud, så skönt när man inte har några måsten. Jag har inte ens någon rättning i helgen. Det är så sällan det är så att det nästan känns som ett mini-lov. Det borde vara så här jämt!


Efter frukosten drog jag på mig mina nya träningsprylar och tog en promenad i någon sorts lagom takt. Måste röra på mig fastän hostan inte är över. Kanske kan frisk luft lösa upp lite. Sen får jag en kick när jag köpt nya träningskläder. Vill nästan inte ta av mig dem.

Nu har jag precis stått i köket och testat att göra proteinbollar. Och de blev så goda att jag vill dela med mig av receptet. Nyttigt och gott till mellanmål eller istället för godis.

Det här behöver du:

2dl valnötter
2dl havregryn
8st dadlar
1dl proteinpulver, choklad- eller vaniljsmak 
1-2 msk lakritspulver, beroende på hur mycket smak du vill ha
1msk kvarg

Mixa valnötter och havregryn till ett mjöl. Blanda i proteinpulver och lakritspulver. Lägg i dadlarna och mixa. Tillsätt kvarg och mixa. Känn efter om du kan forma bollar av smeten, är det för mjöligt tar du lite mer kvarg. Sedan formar du smeten till bollar. Mums!

KOMMENTARER:

  • rememberthiis.blogg.se säger:
    2017-02-18 | 14:30:31
    Bloggadress: http://rememberthiis.blogg.se/

    Låter gott :)

  • A säger:
    2017-02-19 | 12:34:48

    Det där måste jag prova!

Kommentera inlägget här: