PT-Nettan

Träning i vardagen

Myshelg

Kategori: Allmänt

Jag gillar när saker sker lite spontant. Som igår när vi hastigt och lustigt bestämde oss för att åka till Nyängets isbana med grannarna.

Sol, -7 grader och stora vidder. Lovely!

Jag blev lite förkyld mitt i veckan. Nyste både nätter och dagar, men efter en vilodag extra från träning så försvann det hux flux. I fredags kunde jag träna igen och vaknade igår med värsta värken kring höften och rumpan. Jag tog till massage-grejen vi har och körde den över rumpan där det satt som värst. Sedan skridskoåkningen på det.

Jag och Thea åkte hela banan runt på 3km. Riktigt duktigt av henne för det var inte alls någon bra is längst bort, längst ut. Jag ramlade såklart. Landade på höger rumpa och tog emot mig med handleden och det gjorde så ont att jag trodde att jag hade stukat den. Men det gick över, liksom värken i rumpan. Idag känner jag inget alls.

På kvällen väntade middag på O'Learys och sedan hockey i logen med kollegorna. Mina barn hängde med så det blev alkoholfritt för mig. Inte för de andra. Men det var trevligt. 

En myshelg kan man säga att det varit.

KOMMENTARER:

  • Longevity - en blogg om hälsa säger:
    2017-01-15 | 21:12:39
    Bloggadress: http://madelein.se/

    Ser jättetrevligt ut

Kommentera inlägget här: