PT-Nettan

Träning i vardagen

Åren har gått

Kategori: Allmänt

2017 blev 2022. Fem år sedan jag var här sist. Kanske blir det mer nu? Vi får se.
Vad har hänt på fem år kan man undra? En hel del om man tänker tillbaka. Vi reste till Italien och Sardinien, var några dagar i New York, sen kom Corona och förändrade livet i några år. Vi har inte rest någonstans sedan 2019. Depressing fact! Men vi har blivit med hund, börjat bygga en pool och jag har blivit licenserad PT.
 
Albin spelar fortfarande hockey och bara det är ju en historia i sig. Sååå jäkla konstig och orättvis värld. Vill riva upp himmel och jord emellanåt, men inser att jag måste sansa mig. Inget blir bättre ändå. Så då svänger det till att jag inte orkar bry mig. Men för att göra en lång historia kort kan vi nu se i tabellen att han är tredje bästa målvakten i hans ålder i Sverige. Tredje bästa. Låt oss ta en minut och tänka på det. Tredje bästa. Tredje bästa borde innebära att åka på ett bananskal rätt in i ett NIU gymnasium. I min värld är det så. I den verkliga världen har ingen hört av sig. De bestämde sina spelare för ett år sedan och påstod i höstas att de valt spelare som var bättre rankade och hade högre potential... Intressant. Deras spelare kommer inte in bland de 20 bästa ens. Jag lämnar ämnet där. Nu är han i alla fall i Örebro och ska spela åttondelsfinal i SM med Svedjeholmen efter att ha slagit ut storebror Modo i kvalet. Bara visa dem nu!
 
Något annat som är status quo är att jag fortfarande jobbar i Bredbyn. Vi får se hur länge det varar nu. Kriget i Ukraina gör att bensinpriserna stigit till helt orimliga nivåer och även om jag får ett tillägg tror jag inte att det hjälper. Nu såg jag en rubrik i tidningen att det kanske blir ransonering av bensin, vilket kan betyda att privatpersoner får köra bil varannan dag... What?! Det är för tidigt med aprilskämt. Gud, det känns som att vi är på väg mot apokalypsen. Vad händer med världen?? Hur ska allt sluta? Precis när vi börjat leva som vanligt efter Coronan blev Putin galen och det är svårt att vara riktigt glad nuförtiden. 2022 och krig så nära inpå. Att det ens är möjligt. 
 
Dagens träning och anledningen till att jag börjat skriva: löpning med vovven. Naturliga pauser, varierat tempo och 100% prestationsfritt, bara njut. Jag kommer inte skriva om löpning specifikt, inte heller om vovven, men träning kommer att ligga i fokus. Jag känner att nu, nu har jag något att förmedla. Det har jag inte haft på fem år. Sen kommer det nog läggas in lite om vovven och löpning och hockey och jobb och poolbygge. Vardag. Träningen i vardagen helt enkelt. Så välkommen hit...igen!
Kommentera inlägget här: