PT-Nettan

Träning i vardagen

Helgens träning

Kategori: Allmänt

Uppdatering från U16 SM. De gick inte vidare. Kanske lika bra för våra plånböcker. Om något ruinerar en så är det hockeyn. Shit, vilka pengar det går! Albin fick pris för matchens lirare (?). Lite osäker. Biobiljetter fick han i alla fall. Roligt. 

Jag och Thea har haft en långhelg själva. Fika igår hos syrran, mello på kvällen. Annars lugnt. Vädret har ju varit strålande så jag har solat varje dag. Och tränat.

Promenader med Zorro och både styrketräning och intervaller har det blivit. Jag har tränat utifrån ett nytt program som jag gjort själv.
Det är tre helkroppspass med dubbel progression, vilket innebär att jag jobbar med maxreps. I varje övning ska jag nå maxrepsen i varje set. Gör jag det får jag höja vikten nästa gång jag kör samma pass. Sedan ändras antalet maxreps varje vecka i fyra veckor. Sedan börjar jag om. Än så länge funkar det bra.

(null)

Knäböj 5x6 @57,5kg
Bänkpress 5x6/5 @47,5kg
Pullover 3x12 @14kg
Bicepscurl 3x10 @21,5kg
Tricepsextensions 3x10 @21,5kg

Nöjd över bänken! Känner mig stark i överkroppen och jag tycker nästan att låren växt efter bara tre veckors träning. 

Löpningen sker endast i form av intervaller just nu.  Gillar ju vilan, lat som jag är. Till varje pass ser jag La Casa De Papel för att både locka mig innan och göra det lättsammare under tiden. Win-win! Jag kör 4x4min med 2min gåvila emellan. Varje gång höjer jag hastigheten med 0,1 om jag lyckats hålla samma hastighet alla set gången innan. Också ett bra sätt att långsamt öka farten, både för hjärtat och för senor och ligament. 

Där fick ni lite tips från coachen! Nu njuter vi av det som är kvar av söndagskvällen och sportlovet. Imorgon är det jobb igen.

KOMMENTARER:

  • Hannas krypin säger:
    2022-03-14 | 07:57:47
    Bloggadress: http://hannaskrypin.se

    Mm, hockey är svindyrt att hålla på med. Minns att brorsan ville spela hockey som barn men med tanke på vad det kostar så var det inte att tänka på. Synd det där att det är ekonomin som ska avgöra vad man kan ha för fritidsaktivitet. Bra styrkepass du fått till. Tänker att så länge du får resultaten du vill ha så är du ju på rätt väg.

    Svar: Håller med dig! Det är en orättvis sport på det viset.
    Anette Sundberg

Kommentera inlägget här: